چرا فن بيان و مهارت هاي كلامي ؟؟؟

بسیاری از فرصت هایی که می‌توانند برای شما نتایجی عالی به همراه داشته باشند، در اثر استفاده درست از آنها اتفاق می‌افتد. زمانیکه بتوانید ارتباطات مناسبی با دیگران برقرار کنید، می‌توانید شانس بالایی برای موفقیت‌تان متصور باشید. این دوره به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با دیگران به شکلی موثر و صحیح در شرایط مختلف صحبت کنید و شبکه‌ای از افراد موفق را در دایره ارتباطات‌تان تشکیل دهید.  همچنین در این دوره جامع، با انواع سخنرانی فی‌البداهه، آموزشی و قانع‌کننده آشنا می‌شوید و اصول و تکنیک‌های آن را فرا می‌گیرید. علاوه بر این به طور کامل روش‌های صداسازی و فن بیان، حرکات بدن و جابجایی در حین سخنرانی و کنترل استرس و اضطراب صحبت در جمع را یاد می‌گیرید

ادامه نوشته

کسب درآمد از صداپیشگی و گویندگی

برای کسب درآمد از گویندگی تنها کافی است که توانایی های موجود در صدای خود را کشف و تقویت کرده و اصولا لازم نیست که صدایی جذاب و یا به اصطلاح گویندگان صدایی مخملی داشته باشید.

برای شغل هایی که با صدا مرتبط میشوند فرصت های کاری بسیار زیادی وجود دارد که حتی میتوان با نشستن در منزل و بدون نیاز به هزینه های زیاد کسب درآمد کرد.

روش های زیادی برای کسب درآمد از صدا وجود دارد

که یکی از آنها پشتیبانی یک مجموعه قدرتمند از شماست

آکادمی صدای اصفهان برای تکمیل بانک گویندگان خود و استفاده در پروژه های کاری و معرفی به مراکز نیازمند به نیرو از آقایان و خانم هایی که دارای علاقه کافی بیان عالی هستند دعوت به عضویت می نماید

برای درخواست واژه((بانک صدا))

را پیامک یا در ایتا پیام ارسال فرمایید.

صدای شما ابتدا بصورت ارسال فایل و در صورت نیاز بصورت حضوری ارزیابی خواهد شد.

تمامی مراحل بدون دریافت هرگونه هزینه می باشد.

برای عزیزانی که تمایل دارند با آموزش آکادمیک بی عیب و نقص وارد بازار کار شوند پیشنهاد ما استفاده از دوره های آموزشی آکادمی صدای اصفهان است

براي اطلاع از نحوه ثبت نام و شركت در دوره هاي آموزشي

لطفا از طريق مبادي زير با ما در ارتباط باشيد

09137435459

09130842919

09135882919

09139372919

09135252919

09131812919

09137435456

اينستاگرام

alirezamohammadian_tw

كانال تلگرامی

alirezamohammadian_broadcaster@

1- دوره آموزش فن بیان ، سخنوری و گویندگی

2- دوره آموزش مجری گری و اجرای روی صحنه

3- تست صدا و آموزش دوبله و نریشن

4- آموزش تضمینی و خصوصی مهارت های فن بیان سخنوری و سخنرانی

ادامه نوشته

اطلاعات عمومي و مورد نياز

هرکس که بخواهد و بخواهد و بخواهد ، حتما  

می تواند 

 

 به وبلاگ آموزشی فن بیان و گویندگی خوش آمدید

پیش از هرچیز چند نکته را مد نظر قرار دهید

مطالب این وبلاگ جنبه آموزشی داشته و برای سهولت شما در دسترسی به مطالب مورد نیاز تهیه و گردآوری شده است

آنچه بیشتر مورد نیاز شماست در ادامه مطلب ها آمده پس با دقت آن ها را مطالعه نمایید

سعی کنید بسته های آموزشی را تهیه نمایید چون خواندن مطلب و کتاب برای توانمندی در بیان کافی نیست

شرکت در کلاس های حضوری این گروه آموزشی یا دیگر اساتید را فراموش نکنید تا فن بیان را از نزدیک و عملی با رفع ضعف و کاستی ها بیاموزید

فن بیان هنری کاربردی است پس آن را کاربردی بیاموزید نه فقط تئوریک و برای این منظور به متخصصین و فعالان در این رشته مراجعه کنید و فریب تبلیغات را نخورید

هرکس با هر سطح از توانایی در بیان نیازمند بیشتر کردن کیفیت بیان خود است پس اطرافیان خود را با این هنر أشنا کنید و مطمئن باشید آنها در آینده از شما تشکر خواهند کرد

آموزش های گروه آموزشی فن بیان و گویندگی را طی کنید و ........... به آنچه می خواهید برسید

 



 

تمامي كالاها و خدمات اين گروه آموزشی ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه

مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.



هنر پرورش روح است در جهت كمال . هنر ، پرستش ، شناخت و

          ستايش است.

 

          هنر شهادتيست از سر صدق



سایت فروشگاهی محصولات

   نمایندگی و عضویت در گروه آموزشی

 گفتنی است که کلاسهای حضوری در شهر اصفهان برگزار میگردد.



 

خوشبختی ما در سه جمله است...

تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا

ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم

 

حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا

 



Demo Reel یا نمونه صدا

 

شما یک گوینده‌ی عالی هستید اما تا وقتی سفارشی نباشد شما چطور می‌خواهید به مشتری‌هایتان ثابت کنید که شما بهتر از دیگران هستید؟

اگر می‌خواهید برای کار در یک شرکت اقدام کنید، برای آن‌ها رزومه می‌فرستید ولی اگر می‌خواهید برای کار یک گویندگی اقدام کنید، باید علاوه بر رزومه، فایل صوتی یا همان نمونه صدایتان را نیز ارسال کنید.

Demo Reel یا نمونه صدا چیست؟

به نمونه کارهایی کوتاه و در حدود یک دقیقه که تمام توانایی‌های شما را به ارائه می‌کنند، Demo Reel یا به فارسی «نمونه صدا» می‌گوییم.

Demo reel - Demo Reel چیست و چگونه یک نمونه صدای عالی بسازیم

Demo Reel یا نمونه صدا چیست و چگونه یک نمونه صدای عالی بسازیم

نمونه‌ی صدا، نمونه‌ی صداست دیگر!

نمونه صدا شاید در ظاهر فقط یک فایل صوتی ساده که تعدادی از اجراهای شما در آن قرار دارد، به نظر بیاید اما خیلی مهم‌تر از این حرف‌هاست! این صوت به مشتری‌های شما ویژگی‌های صدای شما، توانایی‌هایتان و خلاصه سطح حرفه‌ای بودنتان را نشان می‌دهد. نمونه صدا مهم‌ترین ابزار بازاریابی کار شماست!

فرمت (چیدمان) فایل نمونه صدا

شما باید در زمان کم، بیش‌ترین اطلاعات را از توانایی‌های خود به مشتری بدهید. زمان یک نمونه صدا باید چیزی بین ۵۸ تا ۶۲ ثانیه (حدوداً یک دقیقه) باشد. نه بیش‌تر و نه کم‌تر! چرا؟ چون مشتری فقط از شما نمونه کار نخواسته است، بلکه معمولاً از تعدادی از گویندگان درخواست نمونه صدا داشته است.

بیش‌تر از یک دقیقه نمونه صدا، حوصله‌ی مشتری را سر می‌برد و حساب کنید اگر این عدد به سه دقیقه افزایش پیدا کند، برای شنیدن نمونه صدای بیست نفر، مشتری باید یک ساعت زمان بگذارد! و اگر نمونه صدای شما کم‌تر از یک دقیقه باشد، نمی‌تواند تمام ویژگی‌های شما را به مشتری نمایش دهد.

در ابتدای نمونه صدا باید خود را معرفی کنید. زمان شما کم و اطلاعاتی که باید منتقل کنید زیاد است. برای مثال این مشخصات یک گوینده روی کاغذ است:

 

نام و نام خانوادگي : علیرضا محمديان

سن: 38

ساکن: اصفهان

شروع کار از: 1381

سوابق کاری: گویندگی برای شبکه‌های ........................

جنس صدا: بم، شیک

معرفی شما به این شکل است:

«علیرضا محمديان»!

و تمام! بله تمام. چون شما تنها شصت ثانیه برای معرفی خود فرصت دارید. قدرش را بدانید!

نگویید نمونه صدای من، نگویید نمونه صدای سال ۹۸، یا سلام مخاطبین عزیز این نمونه صدای منه!

اسم، فقط اسمتان را بگویید. تنها چیزی که مشتری نیاز است از شما بداند فقط اسمتان است. اگر سؤالی داشته باشند بعداً از شما خواهند پرسید.

بدنه‌ی اصلی نمونه صدا

نمونه صداهای شما در ۵۹ ثانیه‌ی بعدی قرار خواهد گرفت. به این فکر کنید که چه تیپ‌ها، بازی‌ها یا نوع کارهایی را می‌خواهید در نمونه صدای خود داشته باشید.

توجه کنید! نکته‌ی کلیدی ساخت یک نمونه صدای خوب، تقسیم‌بندی زمانی در نمونه صدا است. اگر قسمت اول را هفت ثانیه انتخاب کردید، بقیه‌ی بخش‌ها را هم همان هفت ثانیه قرار دهید. کسی نباشید که یک «زبل خان اینجا، زبل خان اونجا، زبل خان همه‌جا» را بگوید و بعد پنجاه کلمه از یک دکلمه‌ی تأثیرگذار را اجرا کند!

بحث اثرگذاری شد، سعی کنید دنبال عرض‌اندام‌های بی‌مورد نباشید. تقریباً نود درصد جامعه‌ی ایران دیالوگ «اَی خِدا» ی نقی معمولی را با همان کیفیت اوریجنال می‌توانند ادا کنند. پس بی‌خیال تأثیرگذاری‌های بی‌مورد شوید.

ضمناً، دنبال اجراهای دو نفره خودتان با خودتان آن هم با تیپ‌های مختلف نباشید. معمولاً ناموفق است و شما را آماتور نشان می‌دهد!

بخش‌های بدنه‌ی اصلی نمونه صدا

بخش اول نمونه صدا حتماً باید صدای عادی و اصلی شما و بدون هیچ تیپی باشد. در ادامه هم می‌توانید هرکدام از موارد زیر را که توانایی اجرای آن را دارید را در نمونه صدا جایگذاری کنید:

  • تیپ‌های مختلف
  • بازی‌های متفاوت
  • زبان‌های خارجی که بلدید (اگر در سطح پیشرفته نیستید… اصلاً این کار را نکنید!)
  • لهجه‌های فارسی‌ای که می‌توانید مسلط صحبت کنید (نه‌فقط تکیه‌کلام‌هایی مثل همان «اَی خِدا» ی کذایی!)

البته حواستان باشد، اگر آقا هستید و تیپ صدای خانم اجرا می‌کنید یا بالعکس، از شما خواهش می‌کنیم این بخش را در نمونه صدا نگذارید، مگر این کار را بسیار طبیعی انجام دهید. در غیر این صورت این بخش از نمونه صدا مایه‌ی شرمساری شما خواهد بود!

روی دکلمه زیاد تکیه نکنید و در نمونه صدای خود فقط از یک دکلمه استفاده کنید چون مشتریان دکلمه بسیار کم هستند (معمولاً شعرا دوست دارند شعر خود را با صدای خود منتشر کنند)

استفاده از اجراهای قبلی یا ضبط جدید؟

صداهایی که در نمونه صدا استفاده می‌شوند باید شبیه نمونه‌های حرفه‌ای باشند. می‌توانید از کارهایی که از قبل ضبط کرده‌اید استفاده کرده یا بخش‌هایی را اختصاصی برای نمونه صدا ضبط کنید. هیچ‌وقت سعی نکنید مستقیماً از دیالوگ‌های یک فیلم یا دکلمه اجرا کنید. ضمناً اگر آدم طنازی نیستید، بی‌خیال خوشمزگی شوید!

 

چهره‌ی مشتری حین شنیدن خوشمزگی یک گوینده‌ی بی‌مزه!

ضبط، ادیت، تغییر و …

مورد دیگر مباحث کیفیت فایل صوتی و مهندسی صداست. نمونه صدا بیانگر کیفیت فایل تحویلی شماست. سعی کنید فایل شما اشکالاتی مثل نویز، دیستورت شدن یا … را نداشته باشد.

حین ضبط به میکروفون خیلی نزدیک نشوید، مشکلی که تقریباً اکثر افراد در ضبط دارند این است که زمانی که پشت میکروفون قرار می‌گیرند، حس خواننده‌ها به آن‌ها دست می‌دهد و به میکروفون می‌چسبند.

صداهای زمینه می‌توانند کار شما را حرفه‌ای‌تر نشان بدهند اما مواظب باشید که زیاد شلوغش نکنید. نمونه صدای شما باید ساکت باشد. شما قرار است یک گوینده‌ی مستقل باشید. به این معنی که مشتری‌ها می‌خواهند کیفیت ضبط شما را هم متوجه شوند. ترجیح ما این است که از یک آمبینس محیطی استفاده کنید ولی از موسیقی اصلاً و به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید. یادتان باشد تا جای ممکن ساکت. اگر فایل شلوغی داشته باشید مشتری به‌درستی نمی‌تواند به ویژگی‌های صدای شما پی ببرد.

 

و در آخر نمونه صدای خود را با فرمت .mp3 و با کیفیت ۳۲۰ kbps ذخیره کنید که حجمی حدوداً ۲٫۳ مگابایت که حجم کمی است، دارد که برای ارسال و دریافت بسیار مناسب است و هم‌زمان کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند. فایل خود را فشرده نکنید. این حجم کم نیازی به فشرده شدن ندارد.

نمونه صدایمان را ساختیم. حالا چه؟

حالا وقت بازاریابی و شناساندن توانایی‌های شما به مشتریان است. نمونه صدایتان را به‌صورت گسترده پخش‌کنید. تلگرام، اینستاگرام، سایت‌های آپلود صوت، سایت سفارش آنلاین گویندگان دات کام. هرکسی که از شما نمونه صدا خواست به‌سرعت یا برای او ارسال کنید یا لینک صفحه‌ی اختصاصی سایت گویندگان خود را به او بدهید تا بی‌دردسر نمونه صدای شما را بشنود.

الآن شما بزرگ‌ترین ابزار بازاریابی کار خود را دارید. پس شروع کنید به تماس با شرکت‌ها، گروه‌های دوبلاژ و هرجایی که فکر می‌کنید صدای شما می‌تواند به کار گرفته شود. اگر هم نیاز به کمک یا مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید خوشحال می‌شویم بتوانیم کمکتان کنیم.

 

صدایی که از رادیو می شنویم یا تصویری که از تلویزیون می بینیم، به دلیل وجود امواج و انتشار آن ها در فضای اطراف ماست. این امواج معمولا اختلالات منظم و دوره ای در محیط اطراف خود به وجود می آورند.

 

دامنه موج:

دامنه موج معمولا با اندازه گیری از شکل خاص موج به دست می آید. در یک محیط خاص، بیشترین جابجایی ذره از نقطه ای که معمولا حول آن ارتعاش می کند، دامنه موج نامیده می شود. از روی شکل موج نیز می توان گفت که فاصله یک قله یا دره از خط مرکزی (خط سکون ذره ) دامنه موج نام دارد.


اگر معادله سینوسی موج را بنویسیم، داریم: y = A sin ω t

 

  • A دامنه موج 
  • ω فرکانس زاویه ای
  •  t زمان

 

شکل زیر را ببینید.

 

در هر نوسان، بزرگی کمیت متغیر نوسان عوض می شود و دامنه موج از همین جا به دست می آید.

 

دامنه موج صوتی:

شکل زیر را به دقت نگاه کنید. دامنه موج ها با بزرگی مقدار صدا عوض شده است:


 

 

هر چه شدت صوت بیشتر باشد، دامنه موج صوتی بیشتر است. در مطالب بعد با شدت صوت بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

فرمول دامنه موج:

مقدار دامنه به طور مستقیم باید از نمودار موج به دست آید و هیچ فرمول خاصی ندارد. فقط کافی است ارتفاع یک قله تا دره موج از محور زمان را به دست بیاوریم: A=D/f

 

D جابجایی از مبدا و f فرکانس موج است.

 

فرکانس موج:

در مورد فرکانس و دوره تناوب یک نوسان در مطلب حرکت آونگ 1 بحث هایی صورت گرفت. فرکانس موج، تعداد نوساناتی است که توسط موج در هر واحد زمان انجام می شود و واحد آن هرتز (Hz) است و با f آن را نشان می دهیم:

 

f = تعداد نوسانات / زمان لازم برای نوسان

 

 

شکل بالا امواجی را نشان می دهد که فرکانس های متفاوتی دارند.

 

فرمول فرکانس موج:

برای درک بیشتر این مطلب، حتما مطالب "آونگ 1" و "آونگ 2" را مطالعه کنید. معادله موجی به شکل زیر در نظر بگیرید:

 

y = A sin (ω t + ϕ)

 

  • ϕ اختلاف فاز
  •  t زمان
  •  ω فرکانس زاویه ای موج

 

 برای فرکانس زاویه ای و فرکانس داریم: ω =2 f=dθ/dt

 

بنابراین تعدا درهای ارتعاشی یا نوساناتی که در هر ثانیه توسط ذرات ارتعاش کننده انجام می شود و یا تعداد کلی دورهای مشخصی که ذره در هر ثانیه کامل طی می کند، فرکانس نام دارد.

 

فرکانس موج صوتی چه چیزی را تعیین می کند؟

وقتی موجی از محیطی عبور می کند، در برخورد با محیط باعث ارتعاش اولین ذره آن می شود. این ذره نیز، نزدیک ترین ذره به خود را با همان فرکانسی که از موج، دریافت کرده، به ارتعاش در می آورد. بنابراین انتقال فرکانس موج رسیده به تک تک ذرات محیط باعث انتقال انرژی موج و انتشار موج می شود.


در موج هایی با فرکانس بالا، تعداد ارتعاشات در هر ثانیه خیلی بالاتر از موج با فرکانس پایین است. در مورد امواج صوتی، فقط فرکانس موج مهم نیست؛ بلکه زیر و بمی صدا، بلندی صدا و کیفیت زیر و بمی صدا همه به فرکانس موج صوتی ارتباط دارند.

دوره تناوب موج:

از خود کلمه تناوب مشخص است که اگر اتفاقی یا چیزی به طور پیوسته تکرار شود، یعنی تناوبی است و زمانی که طول می کشد این عمل یک چرخه کامل را طی کند و دوباره از نو تکرار شود، زمان تناوب نام دارد. در مورد موج هم همین طور است؛ مدت زمانی که طول می کشد موج چرخه ارتعاشی خود را کامل کند، دوره تناوب نام دارد و واحد آن هم از جنس زمان است.

 

 

 

 

در شکل بالا می بینید که حرکت در امتداد یک خط مستقیم نیست بلکه به صورت منحنی قرمز رنگ است. مدت زمانی که ذره ای دلخواه در این شکل شروع به بالا و پایین رفتن می کند تا از یک قله به قله دیگر یا از یک دره به دره دیگر برسد و یک دور کامل حرکت موجی را طی کند، زمان تناوب موج نامیده می شود.

 

رابطه زمان تناوب و فرکانس:

می دانیم که یک تابع سینوسی، زاویه2   رادیان برای یک چرخه کامل طی می شود.(مطلب " آونگ 2 "را حتما قبل از این مطلب مطالعه کنید). زمان لازم برای کامل شدن زاویه  رادیان با سرعت زاویه ای بیان می شود یعنی ω.
زمان لازم برای طی کردن هر دور کامل موج سینوسیω / 2   است. پس طبق تعریف داریم:

 

 

 

 

 

 

و از فرکانس هم می دانیم که:

 

 

طول موج:

در فیزیک موجی، فاصله بین نزدیک ترین نقاط مجاور یک قله یا دره را طول موج می نامند. این همان فاصله ای است که بین چرخه  های موجی منتشر شده در فضا وجود دارد. واحد طول موج هم می تواند از جنس طول بر حسب سانتی متر، میلی متر و آنگستروم (10-10 m) باشد.

 

 

در شکل بالا، فاصله بین دو نقطه هم فاز موج را یک طول موج می نامیم و با علامت λ آن را نشان می دهیم.

 

 

رابطه بین طول موج، سرعت موج و فرکانس موج:

 

 

 

V سرعت موج و f فرکانس موج است. این رابطه را معادله طول موج نیز می نامند.

 

مثال1:

سرعت موجی در محیط  900 m/s  است اگر 3000 موج در یک دقیقه از نقطه ای در این محیط عبور کنند، طول موج آن ها چقدر است؟


تعداد موج های عبوری(ارتعاشات) از یک نقطه در یک ثانیه همان فرکانس است: f=3000/60=50 ثانیه/موج

 

 

مثال 2:

ذره ای در روی محیط یک چرخ مماس بر زمین قرار دارد. اگر چرخ شروع به چرخیدن کرده و  120 دور کامل در هر دقیقه بزند، زمانی که طول می کشد ذره بار دیگر زمین را لمس کند، چقدر است؟


اگر چرخ به طور افقی می چرخد، مسیر ذره، موجی است که حرکت تناوبی دارد. اگر سرعت چرخش چرخ یکنواخت باشد، پس حرکت تناوبی این چرخ نیز یکنواخت است. فرکانس این موج با توجه به بحث های بالا 120 دور کامل در هر دقیقه است پس دوره تناوب موجی این چرخش 60/120

min=0.5 s است. یعنی هر 0.5 ثانیه یک بار، ذره می تواند زمین را لمس کند و چرخ یک دور کامل بزند.

ادامه نوشته

خدمات آموزشی

 

  

 برای خوش بیان شدن ، سخنور شدن ، گوینده شدن عجله نکنید......... علاقه ... تمرین و توکل ...

............ اصول موفقیت در هر کار هستند  

 

 

 

فلج مادرزاد اگر قهرمان دوی ماراتن نشود تقصیر خودش  

است

 

 

                                                            (موفق باشید)

 



 

مطالب جالب و خواندنی



صدا گذاری و گویندگی تیزرهای تبلیغاتی شرکت ها ، ارگان ها و ادارات ، فروشگاه ها  

با طیف وسیع صداهای گویندگان آموزش دیده و متبحر

اعزام مجریان حرفه ای به همایش ها و سمینارها 

دوبله مستند ها و فیلم ها

برگزاری دوره های : فن بیان ، آرایش صدا ،سخنوری ،گویندگی ، اجرای صحنه ، دوبلاژ

09137435456 , 09137435459 , 09138572919 , 09139372919

گفتنی است که کلاسهای حضوری در شهر اصفهان برگزار میگردد.



 

طبقه بندی انسانها از دیدگاه دکتر شریعتی



حرف های نگفتنی //// حرف هایی هست برای نگفتن //


// و ارزش عمیق هرکسی //


// به اندازه ی حرف هایی است که برای نگفتن دارد .



 

زبان بدن



 

متن ( پلاتو ) مجری 



 

دانلود کتاب شیوه سخنرانی موثر و فن بیان

بسياري از اوقات لازم است در حضور جمع صحبت كنيد. اين جمع ممكن است اعضاء حانواده خودتان، همکاران يا اعضاء سازمان، و يا افرادي دیگر باشند. موفقيت شما در صحبت براي جمع، از عوامل مهم و مؤثر در پيشرفت  شما است. در این کتاب با روش موثر سخنرانی در جمع های کوچک یا بزرگ اشنا خواهید شد و همچنین تکنیک هایی برای افزایش اعتماد به نفس هنگام سخنرانی خواهید آموخت



 

لینکهای مستقیم دانلودهای مفید:

کتاب در جستجوی زبان معیار

 شیوه سخنرانی موثر

مهارتهای ارتباطی میان فردی

مدیریت کارگاهی

حل مساله به روش خلاق

مصاحبه فردی

شیوه موفقیت در مصاحبه های استخدامی



فن بیان چرا و چگونه؟

اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط کلامی خوبی برقرار کنید، روابط عمومی انرژیک داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و  بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته‌باشید.

برای یادگیری فن بیان باید، توانایی های بیان خود را افزایش دهید و از تکنیک‌ها و تمرین‌های عمومی استفاده کنید، بدانید  که اگر کسی از فن بیان خوبی برخوردار است، لزوماً نه گوینده خوبی است، نه سخنران خوبی و نه مذاکره کننده خوب!

بلکه کسی که فن بیان خوبی دارد پیش‌زمینه این را دارد که یک سخنران، مذاکره کننده و مدرس خوب باشد!

برخی از کاربردهای فن بیان :

  • سخنرانی و صحبت در جمع
  • گویندگی و مجری‌گری
  • مشاوران و روان‌شناسان
  • وکیل‌ها برای دفاع و ارائه دلایل (و البته قاضی)
  • در هنگام مصاحبه یا معرفی خود در موارد مختلف
  • در جلسات مصاحبه استخدام و….
  • هنگام انجام کارهای روزمره و صحبت کردن با دوستان
  • استفاده از آن برای گرفتن حق خود
  • بیان احساسات خود به طور صحیح در زندگی مشترک
  • و….


ادامه نوشته

کلاسهای فن بیان

 

 

                زبان شما ، شناسنامه و معرف شخصیت شماست.

                                                                                        امام علی (ع)

 



 

 دوست عزيز چنانچه شما هم مطلب جالبي داشته باشين اين وبلاگ آمادگی داره اونو به نام

 خودتون درج کنه  ضمنا از همه عزیزانی که نظر دادند و با ما در ارتباط بودند تشکرمی کنیم 

 



پاسخگویی و بازاریابی تلفنی                                                                                                       



         

گروه آموزشی فن بیان و گویندگی

تضمین می کند در صورتی که فنون تواناییهای بیانی را آنگونه که استاندارد آموزشی ما است بیاموزید در برقراری ارتباط کلامی خود موفق خواهید شد 

اگر می‌خواهید با اطرافیان خود ارتباط کلامی خوبی برقرار کنید، روابط عمومی انرژیک داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و بقیه از تماس و صحبت با شما لذت ببرند باید « بیان» خوبی داشته‌باشید و بتوانید از ابزارهای بیان به خوبی استفاده کنید
برای یادگیری فن بیان باید، توانایی های بیان خود را افزایش دهید و از تکنیک‌ها و تمرین‌های عمومی استفاده کنید
با یادگیری فنون بیان و استفاده از ابزارهای بیان و تکنیکهای استفاده از آنها می تواند در امور مختلف اعم از کار خانواده اقتصاد و ارتباطات فردی موفق باشد
همچنین شما می توانید با فراگیری علم بیان در روند کار خود موفق تر باشید و فروش و رضایتمندی مشتری را برای خود و سازمانتان افزایش دهید.

یاد بگیرید با استفاده از ابزارهای بیان توانایی ارتباط و جذب خود را بالا ببرید و در کار ، مذاکره و بازاریابی موفق تر باشید.

آموزش فن بیان و سخنوری برای افرادی که در ارتباط خود در کار ، تحصیل و با با دیگران احساس ضعف می کنند ، با این شیوه می توانید توانایی ارتباط مثبت خود را بالا ببرید و در کار ، تحصیل و روابط اجتماعی موفق تر باشید.

آموزش گویندگی برای افرادی که علاقه مند به اجرای برنامه های زنده سالنی و یا گویندگی رادیو و یا اجرای برنامه های تلویزیونی هستند.در این دوره شما می توانید با اصول حرفه اجرا آشنا شده و استعداد خود را کشف کنید.ما شما را به آغاز یک حرفه دلنشین دعوت و به دنیای توجه دیگران وارد می کنیم.

با اعطای مدرک بین المللی QAL

گفتنی است که کلاسهای حضوری در شهر اصفهان برگزار میگردد.

همچنین تست مهارت در اجرا (گویندگی) بدون شرکت در کلاسها نیز در محل آموزشگاه برگزار می گردد که متقاضیان می توانند با ثبت نام در این تست شرکت نموده و مهارت خود را بیازمایند.

شرکت در سمینارها ، معرفی به ارگانهای ذیربط ، استفاده از خدمات فروشگاهی نیز از مواردی است که شامل حال هنرجویان خواهد شد.
             

 


 


 

همچنین

گروه آموزشي فن بيان و گويندگي  
از شما براي همكاري حرفه اي دعوت به عمل مي آورد
در صورتي كه شما از توانايي بياني و آوايي مناسبي برخوردار باشيد مي توانيد با انعقاد قرارداد همكاري به عنوان مجري در
فعاليتهاي توليدي و اجرايي اين گروه مشاركت داشته باشيد
 
علاقمندان همکارى و مشارکت با سايت فن بيان و گويندگي :
شما مي توانيد صدای خودتان را ضبط و به fanebaian.department@gmail.com ارسال کنید. اما در هنگام آماده سازی به این نکات حتما دقت داشته باشید:
1- کیفیت صدا می بایست در حد مطلوبی باشد. از این رو پیشنهاد می شود ضبط در استودیو و با استفاده از تجهیزات مناسب صورت پذیرد.
2- فایل صوتى خود رابا فرمت MP3 تهیه کنید.
3- بهتراست فايل ارسالی شما بیشتر  از 5 دقیقه نباشد.
4- برای نام گذاری فایل، ابتدا نام و نام خانوادگي خود و بعد نام اثر را بنویسید.
5- در ایمیل ارسالی حتماً نام و مشخصات و تلفن تماس و ايميل (شرح مختصری از آثار و فعالیت های ادبی) خود را درج نمایید.
فايل هاي رسیده پس از مرور توسط مدير، درصورت مناسب بودن کیفیت و محتوا ، در نوبت پخش قرار گرفته و براي همكاري
با شما تماس گرفته خواهد شد.

 

ادامه نوشته

اطلاع رسانی

 

 

شباهت عجیب میوه ها با اعضای بدن

 



 

   ما شما را به آغاز يك حرفه دلنشين دعوت و به

 دنیای توجه ديگران وارد مي كنيم.

 

هميشه به خاطر داشته باشيد               آغاز يك ارتباط خوب و زيبا

 يك سلام زيباست

 

 

 

 

 

 



 

آغاز یک ارتباط خوب و زیبا ، یک سلام زیباست 


در سخن و ارتباط کلامی شکوفا شوید

لحن و لهجه تان را زیبا کنید
 

حفره ذهنی مخاطب را با کلمات خود پر کنید
 

به زیبایی بخوانید و بگویید
  

با آهنگ صدایتان آرام بخش ذهن مخاطب باشید             

 



سرفصلهای دوره آموزشی فن بیان

سرفصل های دوره آموزشی گویندگی سطح یک

  



حتی ما شما را با نکات مفیدی در رابطه با مديريت برخورد با دیگران آشنا می کنیم.

  • اصول روش برد - برد
  • نفوذ کلام و تاثیر سخن
  • شناخت سیستم روحی افراد
  • الزامات واکنش موثر
  • فنون شنیدن
  • زبان رفتار
  • شخصیت شناسی
  • و البته نکات دیگری که به بهبود روابط شما با دیگران کمک بسیاری خواهد کرد.

 



 

          آزمون دالایی لاما

 



                                                       در ادامه مطلب تمرین کنید

        *** یک مورد استثنایی***

 

شاید تا به حال شعر خواندن کسی برای شما دلنشین بوده و شما هم

آرزو کردید که ایکاش میتونستید یک  شعر یا متن ادبی یا داستان و

حکایت رو طوری بخونید که دیگران لذت ببرند :

 خوب البته غیر ممکن نیست ..

 به شرط این که  تمرینها رو خوب

 انجام بدید ما بطور تضميني این هنر رو

 به شما ياد خواهیم داد. 

                     در ادامه مطلب تمرین کنید

 



 

در طریقت تکیه بر تقوا و دانش کافریست

                               راهور گر صد هنر دارد توکل بایدش

 



  *** نحوه ارتباط برای آموزش ***

 

  • یک شماره تلفن ثابت و یا همراه در فیلد اعلام نظر  و یا
  • ایمیل ارسال کنید  تا از طریق آموزشگاه با شما تماس و
  • جزئیات بیشتر به شما اطلاع داده شود. 

و اما :

  • در صورت تمایل خود شما می توانید با آموزشگاه   
  •  با شماره 09137435456
  • تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیازتون را دریافت کنید.

                                                         

 

 گفتنی است که کلاسهای حضوری در شهر اصفهان برگزار میگردد.



 

 

آيا شكل خوابيدن ما، مي‌تواند حاوي اطلاعاتي در مورد شخصيت ما باشد؟

 

 



مجله تبليغاتي فن بيان و گويندگي



 

ادامه نوشته

هنر خوب حرف زدن

تا به حال با خود اندیشیده اید که : آیا دیگران در روابطشان با من از چهره ‌. صدا و بیان من راضی هستند؟

 

آیا احساس می کنید سخن گفتن برایتان دلهره آور است؟

آیا گاهی سخن گفتن برایتان خجالت آور است؟

آیا می توانید در موقع سخن گفتن با کارمندانتان . ارباب رجوع یا رییستان منظورتان را خوب بیان کنید؟

آیا می توانید در جلسات اداری خود شیوا و قاطع سخن بگویید؟

آیا می توانید کنفرانس درسی خود را به خوبی انجام دهید؟

این سوالات و دهها سوال دیگر چقدر توان ذهنی . وقت و انرژی شما را هدر می دهد؟

آیا تا به حال به فکر رفع ضعف بیان خود و یا حتی بالا بردن توانایی ارتباط کلامی خود افتاده اید؟

آیا می دانید این تنها شما نیستید که در موقع سخن گفتن استرس دارید یا تمام منظور خود را بیان نمی کنید؟

 

فن بیان هنر خوب حرف زدن است.هنر ناشناخته ای که در بهبود

روند موفقیتهای شما تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. 

.............................

 

                                                   .....................

                      حالا لطفا لبخند بزنيد.

 

 

                                 برای مراقبت از صدا به ادامه مطلب بروید

 

 

گفتنی است که کلاسهای حضوری در شهر اصفهان برگزار میگردد.



 

   عکسهای برنامه های مختلف 

     در این لینک موجوده.

 



 

 

آشنایی با شغل اجرا در رادیو و تلویزیون

 

مجری به شخصی گفته می‌شود که مسئولیت اجرا و ارائه برنامه های مختلف را بر عهده دارد. این برنامه ها شامل برنامه های رادیو، تلویزیون، همایش ها، جشن ها و … می شود.

 

 

 

مجری ها، چهره های عمومی (نماد بیرونی) تلویزیون بوده و مسئول سرگرم کردن مردم و اطلاع رسانی به مخاطبان هستند. به عنوان یک مجری شما باید بتوانید در انواع برنامه های زنده یا ضبط شده کار کنید از جمله در حوزه های  :

 

  • خبری
  • ورزشی
  • موسیقی
  • برنامه کودک
  • مسابقه
  • علمی
  • سیاسی
  • برنامه های جذاب خاص مانند تاریخی و توریستی

 

هدف اصلی مجری ایجاد ارتباط با مخاطبانی است که آنها را نمی بیند. ساعات کاری او به زمانبندی برنامه ای که اجرا می کند، بستگی دارد. این ساعات می تواند نامنظم بوده و گاهی در صبح زود و یا نیمه شب باشد. محل کار مجری معمولا در استودیو (تلویزیون یا رادیو) و یا در فضای باز در شرایط آب و هوایی مختلف می باشد.

 

بیش‌تر برنامه‌های تلویزیون بر مبنای فعالیت مجری اداره می‌شود. در این برنامه‌ها مجری می‌تواند در نقش معرفی کنندۀ برنامه‌ها، میزبان، گزارشگر، مفسر یا … ظاهر شود. مجری تلویزیونی فردی است که در برنامه‌های تلویزیونی به خصوص برنامه‌های گفت‌وگو محور شرکت کرده و نقش اداره کننده بحث‌ها و گفتگوها را بر عهده می‌گیرد. برخی، مجری تلویزیونی را صرفاً یک گوینده تلویزیونی غیرمسئول می‌دانند که تنها متنی را از حفظ و یا از روی کاغذ می‌خواند، اما کارشناسان تلویزیونی گویندگی را فقط یکی از مسئولیت‌های مهم و تخصصی متعدد این عنصر رسانه‌ای می‌دانند و معتقدند که باید بین این دو شخصیت یعنی مجری و گوینده تفاوت قائل شد.

 

مجری تلویزیونی از راه‌های گوناگونی فعالیت خود را انجام می‌دهد. اغلب به صورت مستقیم برای ارتباط با مخاطب به دوربین نگاه می‌کند و دربارۀ برنامه یا موضوع آن به ارائه توضیحاتی می‌پردازد. گاهی نیز به دوربین نگاه نمی‌کند که در این حالت اغلب متنی را که به موضوع برنامه مربوط می‌شود و از قبل توسط نویسندۀ برنامه برای او آماده شده است را می‌خواند یا به صورت فی‌البداهه به ایراد سخنان مرتبط می‌پردازد. گاهی نیز بدون نگاه کردن به دوربین، با افرادی که در استودیو و خارج از قاب تصویر قرار دارند صحبت می‌کند. از دیگر موارد پرکاربرد در برنامه‌های تلویزیونی، ارتباط مجری با میهمان برنامه است. در این حالت مجری به دوربین نگاه نمی‌کند، بلکه پیرامون یک موضوع خاص با میهمان برنامه به گفتگو می‌پردازد.

 

مجری رادیویی نیز نقشی مشابه یک مجری تلویزیونی بر عهده دارد، با این تفاوت که در یک برنامه رادیویی نقش مجری بسیار پررنگ‌تر است. هم‌چنین در رادیو حرکات جسمانی مجری دیده نمی‌شود و او باید تنها از طریق تغییر حالات صدای خود به انتقال حس بپردازد. مجری یا گوینده رادیو شخصی است که صدای خوب و لطیفی دارد، با آهنگی جذاب و متفاوت از دیگران. علاوه بر صدای خوب، این شخص در عین حال باید دارای سواد و اطلاعات کافی باشد و بتواند به مفاهیم مربوط به متن ضمن خواندن توجه کند. در عین حال گوینده باید توان تشخیص کافی در بیان و القای مفاهیم و انتخاب ریتم مناسب برای بیان مفاهیمی که در متنش وجود دارد را داشته باشد. تسلط کافی بر ادبیات و واژه‌های متن نیز بسیار مهم است و به همین منظور گوینده باید مدام برای خوب بیان شدن این واژه‌ها و اصطلاحات در صدد کسب اطلاعات تازه و جدید باشد.

 

از مهمترین خصوصیاتی که یک گوینده رادیو باید داشته باشد حساسیت در فهم و تفهیم مطالب است. یعنی هم خودش خوب بفهمد و هم خوب بفهماند و سعی کند که این حرکت را با احساس مناسب و قابل قبول به شنونده منتقل کند. در واقع نقش عمده و نهایی گوینده رادیو این است که زمینه را برای برانگیختن رغبت شنیدن و گوش دادن و به طور کلی جلب توجه شنونده برای گرفتن این اطلاعات فراهم کند.

 

در ادامه با وظایف مجری رادیو و تلویزیون، دانش و مهارت مورد نیاز مجری رادیو و تلویزیون، بازار کار و فرصت شغلی مجری گری، درآمد مجری رادیو و تلویزیون  و برخی از مجریان مشهور و معروف کشور آشنا می شوید.

 

وظایف مجری رادیو و تلویزیون

 

  • ملاقات با تیم تولید برای فهمیدن نظرات و سلیقه آنها و به کارگیری آن در زمان اجرای برنامه
  • ارتباط با محققان و پژوهشگران موضوع برنامه و تهیه متن و سوالات مصاحبه ها (در صورت نیاز)
  • تمرین، تمرین و تمرین برای هرچه اجرای بهتر برنامه مخصوصا در برنامه های زنده رادبویی و تلویزیونی که تعداد زیادی مخاطب دارند.
  • اجرا که شامل خواندن متن، مصاحبه با مهمانان و یا ارتباط با عوامل استودیو می باشد.
  • عکس العمل صحیح نسبت به دستوراتی که توسط کارگردان یا مدیر برنامه از طریق گوشی در حین اجرای برنامه اعلام می شود.
  • در اجراهای زنده، اگر چه مجری باید مطابق متن موجود پیش برود، ولی باید بتواند در برابر اتفاقات غیر منتظره نیز عکس العمل درست داشته و آنچه را که لازم است بیان کند.

 

مهارت و توانمندی های مورد نیاز مجری گری

 

  • قابل اطمینان بودن و داشتن شخصیت برون گرا
  • مهارت های ارتباطی و ارائه عالی – زیرا در غیر این صورت مجری گری شما زمان زیادی ادامه نمی یابد و مخاطبان از اجرای شما خسته خواهند شد!
  • انعطاف پذیری – مخصوصا در برنامه هایی که مجری نقش اداره کننده یک جلسه گفتگو یا مناظره را ایفا می کند.
  • توانایی فکر کردن و تصمیم گیری لحظه ای در صورت لزوم
  • مهارت در انجام تحقیقات و مصاحبه
  • حفظ آرامش در شرایط کاری پرفشار
  • توانایی کار مطابق با دستورالعمل های فراوان موجود – زیرا مجریان در کنار اینکه باید نظر مخاطبان را جلب کنند، در همان لحظه باید به قوانین و مقررات سازمان صدا و سیما نیز پایبند باشند
  • توانایی انجام همزمان چندین کار
  • حافظه خوب برای ارائه متن هایی که از قبل آنها را حفظ کرده است
  • توانایی انجام کار تیمی
  • مهارت های کلامی عالی

 

آینده شغلی، بازارکار و فرصت های استخدامی مجری گری

 

مجری رادیو – بیشتر فرصت های شغلی موجود در این حوزه به صورت مستقل و قراردادی است که زمان آن می تواند از یک روز تا چند هفته یا چند ماه باشد. البته در رادیو و تلویزیون ایران که کمتر جنبه رقابتی دارد ( به دلیل دولتی بودن آن ) مجریان به صورت بلند مدت همکاری کرده و در استخدام آن هستند و تنها ممکن است برنامه آنها تغییر یابد. اما به طور کلی در دنیا رقابت در این حوزه نسبتا شدید است.

 

یک مجری توانمند و موفق، باید بتواند برنامه های مختلف را اجرا کند و حداکثر مخاطب را جذب نماید. همچنین مجری می تواند وارد شغل های دیگر مانند بازیگری و یا نویسندگی شود. در صورت کسب تجربه لازم نیز می توانید وارد شغل تولید و تهیه کنندگی شود.  البته برخی از مجریان ( به خصوص مجریان تلویزیونی) به دلیل شناخته شدن بودن نزد عموم مردم، به عنوان مسئول اجرای برخی همایش ها، کنفرانس ها و یا جشن ها نیز انتخاب می شوند.

 

شغل مجری گری در ایران با مسایل و مشکلاتی روبرو است که برخی از آنها عبارتند از :

 

  • نبود رشته آکادمیک فراگیر در ایران در رشته مجری گری و گویندگی
  • استخدام بسیاری از مجریان در تلویزیون بر اساس رابطه نه مهارت و تخصص

 

وضعیت استخدام این شغل در برخی کشورهای جهان

 

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام مجری بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، رشد ۷ درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۴ درصد می باشد.

 

استرالیا – در بازه زمانی ۵ سال گذشته میزان استخدام مجری رشد ۳۳.۶ درصدی داشته است. در حالی که این عدد برای متوسط مشاغل ۷.۸ درصد بوده است. پیش بینی می شود در سال های آتی رشد متوسطی در میزان استخدام این شغل باشد.

 

درآمد مجری رادیو و تلویزیون

 

نکته قابل توجه اینکه مجریان تنها یک راه درآمد ندارد و  خیلی از آنها بخش مهم و قابل توجه درآمد خود را از اجرای برنامه در خارج از تلویزیون و رادیو بدست می آوردند مثل مجری گری و گویندگی در سمینارها، همایش ها، جشن ها و میهمانی ها.

 

درآمد مجری گری در برخی از کشورهای جهان

 

آمریکا – متوسط درآمد سالانه مجری های رادیو و تلویزیون در سال ۲۰۱۳، ۴۰.۰۰۰ دلار می باشد.

 

استرالیا – متوسط درآمد سالیانه مجری های رادیو و تلویزیون در سال ۲۰۱۳، معادل  ۴۰.۵۰۰  دلار آمریکا می باشد.

 

انگلستان – بر مبنای قراردادهایی که با کارفرما می بندند، درآمد متفاوتی دارند. مجریانی که به صورت مستقل کار می کنند، میزان درآمد آنها متغیر است.

 

کانادا – متوسط درآمد سالیانه مجری های رادیو و تلویزیون در سال ۲۰۱۳، معادل ۴۴.۵۰۰ دلار آمریکا می باشد.

 

شخصیت های مناسب شغل مجری گری

 

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

 

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

 

ادامه نوشته

.....



استرس و آنچه باید بدانید



 شک نکن . تو هم

می توانی آنچه باشی 

که در دیگران دیده یا  

شنیده ای

همت کن و شک نکن.

 

                                                



 

ادامه نوشته